tomato

معرفی برند مشهور اورال (لوریل) loreal cosmetics

تأکید لورآل بر نوآوری و استفاده از دانش و فناوری نوین، در طول سال‏ های فعالیت این شرکت ادامه یافته است. لورآل در

لورئال، (به فرانسوی: L'Oréal) شرکت تولید محصولات آرایشی و بهداشتی فرانسوی است، که به عنوان بزرگترین تولیدکننده لوازم آرایشی در جهان شناخته می‌شود.[۲]

شرکت لورئال در سال ۱۹۰۹ توسط شیمی‌دان فرانسوی؛ اوژن شولر در شهر پاریس تأسیس شد؛ و امروزه دامنه گسترده‌ای از محصولات آرایشی و بهداشتی را تولید می‌کند و تمرکز اصلی آن بر توسعه محصولاتی چون رنگ مو، کرم‌های مراقبت از پوست و ضدآفتاب، لوازم آرایشی، عطر و ترکیبات معطر، همچنین پژوهش در زمینه‌های مهندسی بافت، درماتولوژی و تولید داروهای شیمیایی معطوف می‌باشد و در حوزه فناوری نانو دارنده بالاترین شمار ثبت اختراع در ایالات متحده است.[۳]

دفتر مرکزی لورئال در حومه شهر پاریس، در کلیشی، او-دو-سن قرار دارد.[۴] بخشی از سهام این شرکت در بازارهای بورس یورونکست و بورس فرانکفورت مبادله می‌شود. فرانسوا بتانکور می‌یر با در اختیار داشتن ۳۱٪ از سهام[۵] و شرکت نستله با مالکیت ۳۰٪، اکثریت سهام لورئال را در اختیار دارند. این شرکت مالک برندهایی چون لنوین، لانکوم، گارنیه، میبلین، بادی شاپ و دیزل می‌باشد.

در سال ۱۹۰۷ یک شیمی‌دان جوان فرانسوی زاده آلزاس؛ به نام اوژن شولر، رنگ مویی بنام اورئال (به فرانسوی: Auréole) که اولین رنگ موی شیمیایی جهان بود را ابداع کرد. او یک سال بعد با تکیه بر این نوآوری، فعالیت تجاری خود را با نام «شرکت رنگ موی بی‌ضرر فرانسوی» پایه‌گذاری کرد، که بعدها نام شرکت به لورئال تغییر یافت.[۶]

این شرکت در ابتدا به صورت تک‌نفره هدایت می‌شد. اوژن برای درست کردن رنگ مو از خواب شبانه گذشته بود و روزها هم برای فروش محصولات خود به آرایشگاه‌های پاریس سر می‌زد. کم‌کم مرحله تثبیت کمپانی لورئال آغاز شد. در سال ۱۹۰۹ اوژن موفق شد از یک شرکت سرمایه‌گذاری، وام مختصری بگیرد که با آن توانست هم یک آپارتمان بزرگ‌تر اجاره کند و هم اولین کارمند شرکت را استخدام نماید. او همچنین در یک مجله مخصوص آرایشگاه‌ها شروع به تبلیغ برای محصول جدید خود کرد. در سال ۱۹۳۴ لورئال آنقدر بزرگ شده بود که توانست شرکت فرانسوی مونسارون را بخرد. این موقعیت برای اوژن عرصه بسیار مناسبی را فراهم کرد، تا بتواند دومین نوآوری بزرگ لورئال یعنی اولین شامپوی بدون صابون را ارائه نماید. با این حال او به جای اینکه این کالای جدید را شامپوی لورئال بنامد، به آن یک نام تجاری جدید یعنی دوپ (به فرانسوی: Dop) بخشید.

در سال‌های بعد خرید شرکت‌های موجود و به وجود آوردن نام‌های تجاری جدید در رسته‌های متفاوت کالا، الگوی کاری شرکت لورئال شد. مثلاً در دهه ۱۹۶۰ میلادی شرکت‌های لانکوم و گارنیه را خرید و شرکت برند عطر «گای لاروش» را به وجود آورد. هنگامی که لورئال در سال ۱۹۹۶ شرکت میبلین را به مبلغ ۷۵۸ میلیون دلار خرید، آگاهانه بر اصلیت آمریکایی آن تأکید ورزید و زیرمجموعه‌های جدیدی به آن افزود. این استراتژی کارساز بود. فروش میبلین تا سال ۲۰۰۳ دو برابر شد و امروزه نسبت به قبل از زمان واگذاری به لورئال در خارج از ایالات متحده آمریکا، نام تجاری بسیار بزرگ‌تری است.

در سال ۲۰۰۶ لورئال شرکت آرایشی بادی شاپ را به مبلغ ۶۵۲ میلیون پوند خریداری کرد. بادی شاپ در حال حاضر بزرگترین شرکت تابعه لورئال محسوب می‌شود. در ۲۸ ژوئن ۱۹۹۹ مجله بلومبرگ بیزنس‌ویک در مقاله‌ای با عنوان «لورئال، زیبایی یک برندینگ جهانی» رمز موفقیت شرکت لورئال را توانایی آن در شناساندن جذابیت فرهنگ‌های متفاوت، در قالب محصولات گوناگون دانست. نکته جالب در مورد لورئال این است که از ضربه خوردن از خودش نمی‌ترسد. از آنجایی که این شرکت نام‌های تجاری بسیاری در بازارهای مشابه دارد خطر این که هر کدام از آن‌ها فروش دیگری را تحت‌الشعاع قرار دهد بسیار زیاد است. امروزه، برندهای زیرمجموعه لورئال آنقدر رشد کرده‌اند که بزرگ‌ترین رقیب خودش هستند.

تبلیغات[ویرایش]

 

کیوسک لورئال در شهر نیویورک

شعار تبلیغاتی شرکت لورئال؛ «برای اینکه شما شایستگی آن را دارید» است. این شعار تابه‌حال در آگهی‌های تلویزیونی این شرکت از زبان بسیاری از اشخاص مشهور چون؛ بن افلک و جنیفر آنیستون شنیده شده‌است، که به خوبی هویت نام تجاری لورئال را آشکار می‌سازد. این شعار مثل خود شرکت، جهانی بودن را با ویژگی‌های شخصی می‌آمیزد. مخاطبان این شعار هم خریداران تک و هم بازارهای عمده است.

همچنین به‌تازگی، خط تولید؛ لورئال کودکان با شعار «برای اینکه ما نیز شایستگی آن را داریم» افتتاح شده‌است. لورئال در برابر این وسوسه که تمامی نام‌های تجاری خود را زیر پرچم لورئال به شکل یک مجموعه مشابه ارائه دهد، مقاومت کرده‌است و توانسته به هر کدام به‌طور جداگانه قدرت ببخشد. لورئال فقط به منظور ارائه نام‌های تجاری جدید آن‌ها را نمی‌سازد. بلکه با در نظر گرفتن بازار اختصاصی برای هر کدام، نام تجاری جدید ارائه داده یا روی آن‌ها بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کند.

تولید اورال

لورئال هر ساله به‌طور متوسط بیش از ۳٫۰۰۰ فرمول شیمیایی جدید، در محصولاتش ارائه می‌دهد و در هر ثانیه ۸۵ محصول خود را به فروش می‌رساند. بیش از ۶۷ هزار نفر در سراسر جهان برای این شرکت کار می‌کنند و در سال مالی ۲۰۱۰ بالغ بر ۱۹٫۵ میلیارد یورو درآمد را برای شرکت به دست آورده‌اند. شرکت لورئال مالک ۴۲ کارخانه در کشورهای مختلف بوده که بیش از ۱۴٫۰۰۰ نفر در این کارخانه‌ها (بخش تولید) فعالیت می‌نمایند. شرکت لورئال به‌طور ثابت ۳٫۳٪ درصد از درآمد هر سال را به بخش تحقیق و توسعه خود اختصاص می‌دهد. هم‌اکنون شمار ۲٫۹۰۰ نفر در مراکز تحقیق و توسعه این شرکت امشغول بکار هستند

حال حاضر ۶ مرکز تحقیق و توسعه در فرانسه، آمریکا، ژاپن، چین و هند دارد. این شرکت همواره به دنبال این است که تکنولوژی‌های جدید در تولید محصولات خود بهره میبرد.

لورآل از نانوتکنولوژی در محصولات خود استفاده می‌کند. فناوری نانو در محصولاتی مانند مرطوب‏ کننده‌ها، محصولات مراقبت از پوست و ضد آفتاب‌ها استفاده می‌شود. نانوکپسول‏ ها برای رساندن مواد فعال مانند ویتامین A و رتینول به لایه‌های عمیق‌تر پوست استفاده می‌شوند. لورآل تا کنون ۴۳۷ اختراع در زمینه‏ ی محصولات آرایشی و بهداشتی ثبت کرده است. این برند محصولات خود را در ۵ قاره‌ی جهان و ۱۳۰ کشور به فروش می‌رساند.

لورآل اکنون بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده‌ی محصولات آرایشی و زیبایی در جهان محسوب می‏شود و بیشتر سهام آن متعلق به لیلیان بتنکور (Liliane Bettencourt) دختر اوژن شولر و شرکت نستله هست.