tomato

چه عطری برای چه فصلی مناسب است ؟

چه عطري براي چه فصلي مناسب است؟ 💭

در ميان رايحه ها بيش از هر چيز رايحه پرتقال، بهارنارنج، درخت كاج، چوب صندل و نعناع به دليل خنك بودن، حس تازگي به به انسان منتقل مي كنند و براي تابستان گزینه ای مناسب میباشد.

با اينكه بر روي شيشه عطر و ادوكلنها هيچ اثري از نوع تركيبات معطر آن ديده نمي شود، ولي شناسايي ويژگيهاي روغنهاي معطر كمك بزرگي به خريد عطر متناسب با سليقه فرد مي كند. به نظر مي رسد اين موضوع براي آنان كه هنوز نمي دانند چه عطري مناسب دوستان و اطرافيانشان است، بسيار جالب باشد. 

رز: به طور كلي افرادي كه اين رايحه را مي پسندند، بسيار عاشق پيشه بوده و از حس زنانگي بالايي برخوردارند. 

زنبق: رايحه اي جادو كننده كه نماد پاكدامني و عفاف است. افرادي كه رايحه زنبق را مي پسندند، افرادي جرأتمند محسوب مي شوند. 

ياسمن: بوي ياسمن مناسب افرادي است كه از اعتماد به نفس بالا برخوردارند و البته بر عكس علاقه مندان به «رز» كه بيشتر تمايل به احساسات زنانه را از خود نشان مي دهند، دوستداران رايحه ياسمن تمايلات مردانه دارند و اين را از نحوه آرايش مو، لباس پوشيدن و طرز گفتارشان مي توان فهميد. حتم داشته باشيد بيشتر آدمهاي با اراده عطري با رايحه ياسمن را انتخاب مي كنند. 

ميخك: بويي تند و تيز دارد؛ مثل ادويه و جزو رايحه هاي spicy شمرده مي شود. 

ريحان: بوي گرم دارد و به يادآوري خاطرات كمك مي كند و باعث هماهنگي بين روح و جسم مي شود، به همين دليل صلح و آرامش را به ارمغان مي آورد. 

چوب صندل: رايحه شيرين دارد و مورد توجه آقايان بوده و باعث تعادل بين روح و جسم مي شود و به كنترل هيجانات دروني نيز كمك مي كند. 

نعناع: بوي خنك و تر و تازه نعناع باعث جلاي مغز مي شود. بسيار پرطراوت براي آدمهاي عصبي و گرمايي است. براي آدمهايي كه حواس پرت هستند جزو بهترين داروهاي «آروماتراپي» محسوب مي شود. 

مليساي هندي: عطري بسيار خنك كه رايحه ليمو نيز در آن استشمام مي شود. به درمان اختلالات عصبي كمك مي كند و از تنش و افسردگي مي كاهد. مليساي هندي عطري خنك در تابستان بويژه براي آنهايي است كه رانندگي مي كنند يا پشت ميز مي نشينند. 

مشك: رايحه اي كه بيشتر در ادوكلنها يافت مي شود و حس اعتماد به نفس را تقويت مي كند. 

كندر: بويي گرم و شيرين دارد و نقش فراواني در آرام سازي مغز ايفا مي كند. كندر بهترين رايحه اي است كه در زمان مراقبه و مديتيشن پيشنهاد مي شود.

 ✓ -------------------------------------عطر نارسیس--------------------------