tomato

تاریخچه عطر

پارت 1-تاریخچه عطر
در قرن 18 با ساخت ادكلن (Eau de cologne) انقلابي در صنعت عطر سازي به وقوع پيوست. ادكلن كه در آن زمان تركيبي بود از گياهان رزماري، نارنج و ليمو موارد استفاده فراواني داشت، از آنجمله مي توان به استفاده از آن براي خوشبو كردن آب حمام ، خوشبو كردن نوشيدني ها و شكر، بعنوان شستشو دهنده و خوشبو كننده دهان، جزئي از مواد سازنده پمادها و ... اشاره داشت. 

براي اولين بار در قرن هجدهم، در فرانسه عطر به صورت مايعي درون بطري هاي شيشه اي تزييني به بازار آمد و شيشه هاي عطر كم كم بين مردم محبوبيت پيدا كرده بودند. 

در قرن نوزدهم، انقلاب فرانسه ناخواسته باعث شد تا شور و شوق مردم اين كشور براي استفاده از عطر كم ترشود. اما بعد از گذشت چند سال مردم مجددآ جرات پيدا كردند كه ميل شديدشان را براي استفاده از كالاهاي لوكس، از جمله عطر بروز دهند. 

از آن زمان تا كنون بوهاي جديد در شيشه هاي مخصوص عطر با طرح ها و بسته بندي هاي متنوع به بازار عرضه مي شود. 

كار با عطر يك حرفه قديمي است كه نياز به طبع لطيف و مهارت خاصي دارد. يوناني ها و رومي ها نوشيدني هاي خود را با رز و بنفشه معطر مي كردند. اما در هر حال تقطير سيستماتيك عطرها در قرون وسطي به وسيله دانشمندان مسلمان صورت گرفت. تاجرهاي ونيزي ادويه جات و عطرهاي جمع آوري شده از كاروان هاي آسيايي را به وسيله كشتي ها و وسايل حمل و نقل آن زمان در سرتاسر اروپا عرضه مي كردند.
 ✓                                                                         عطر نارسیس