tomato

چگونه ادکلن اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم ؟

( تشخیص عطر اصلی از تقلبی )

چگونه عطر تقلبی را تشخیص دهیم؟ عطرهای تقلبی معمولا شیشه های نامرغوب و کدری دارند. چاپ روی شیشه و جعبه معمولا کمرنگ و با نمونه اصل آن متفاوت است و محتویات شیشه به طرز عجیبی غیرعادی به نظر می آید (مثلا خیلی پررنگ هستند). اگر در اینترنت عکس نمونه های اصل را ببینید به راحتی می توانید با نمونه هایی که فروشنده ها به شما نشان می دهند مقایسه کنید و انتخاب درستی داشته باشید.

اگر عطر شما تقلبی باشد می تواند علاوه بر پوست به ریه ها نیز آسیب بزند. علائمی مثل خارش گلو و بینی، عطسه، آبریزش بینی و سرفه می تواند نشان دهنده مشکل دار بودن عطرتان باشد. از طرف دیگر افرادی که آلرژی دارند یا به بیماری ها و مشکلات تنفسی مثل آسم دچار هستند باید بسیار مراقب خودشان باشند.

1- عطر را در نقاط نبض دار بدن استفاده کنید نقاطی که جریان خون قوی و پوست گرم تر از دیگر نقاط می باشد مانند مچ دست، پشت گوش، قفسه سینه، گردن، پشت زانوها و داخل آرنج ها

2- عطر را بصورت چند لایه استفاده کنید تا ماندگاری آن افزایش یابد.

3- پس از 4-3 ساعت معمولا باید مجددا به خودتان عطر بزنید.

4- عطر را در هوای روبروی خود اسپری کرده و از آن عبور کنید. با این کار عطر بطور یکنواخت روی بدن شما می نشیند.

5- هیچگاه عطر را مستقیما روی لباس خود به کار نبرید زیرا ممکن است ایجاد لک کند.

6- هنگام خرید اجازه دهید حداقل عطر بمدت 10 دقیقه روی پوست شام باقی بماندو زمانی که بوی عطر با بوی طبیعی بدن شما آمیخته می گردد ایجادی بوی متفاوتی خواهد کرد. با این کار انتخاب بهتری خواهید کرد. همچنین بیش از 3 عطر را همزمان امتحان نکنید چون بینی شما دیگر قدرت تشخیص نخواهد داشت.

گاهی ممکن است یک عطر تقلبی مشابه اصل را با قیمت مناسب به شما عرضه کنند و ادعا شود که همان عطر اصلی است. مثلا طرف می گوید این را خودم وارد کرده ام و با قیمت مناسب تر می دهم ولی یادتان باشد نمی شود چک پول 50 تومانی را 25 تومان خرید. شما یک محصول دربسته می خرید و داخل آن را نمی بینید. تستر هم هست ولی گاهی ممکن است تستر اصل را به شما نشان  و ارایه دهند و کالایی که می خرید تقلبی باشد.

در کل بهترین روش برای تشخیص عطر تقلبی و اصل این است که از کنار خیابان یا فروشگاه هایی که نمی شناسید خرید نکنید. وقتی شما فروشگاه را بشناسید با خیال راحت خرید می کنید و نیاز به تشخیص نیست. باید مغازه را بشناسید و مطمئن باشید فروشگاه معتبری است. نمی توانیم بگوییم از کجا می توانید بفهمید عطری که می خرید اصل است ولی می گوییم از کجا می توانید بخرید؛ فروشگاه های معتبر و قدیمی که سال ها در این کار بوده اند.
                                                                      عطر نارسیس