tomato

عطر اسپرت چیست؟

عطر اسپرت چیست؟

عطر اسپرت به آن دسته از عطر ها گفته می شود که مردانه و یا زنانه بودن آن، مهم نیست و هر قشر با سلیقه خودش می تواند از آن استفاده کند.

در حقیقت عطر اسپرت بین زنان و مردان مشترک است و به جنسیت خاصی تعلق ندارد و همیشه سبک و لطیف و با ماندگاری بالا است و مرکبات در رایحه این نوع عطرها نقش مهمی دارند.

امروزه عطر اسپرت به میدان آمده که تا حدودی بر سبک زندگی افراد تاثیر بگذارد.دنیایی که حتی در صنعت عطر و ادکلن آن هم رسمی و اسپرت بودن متفاوت است.

 


 تفاوت عطر زنانه و مردانه

خیلی از افراد، عطر و ادکلن جزئی از زندگیشان شده است. این افراد اهمیت زیادی به ظاهر خود می دهند.

مهمتر از آن اینکه این دسته از افراد نه تنها سلیقه خودشان را در استفاده از عطر و ادکلن دارند، بلکه برای احترام و ارزش گذاشتن به دیگران سعی می کنند که عطرشان باعث آزار و اذیت دیگران نشود.

بعضی از افراد فکر می کنند که تفاوت عطر زنانه و مردانه فقط در اسمشان است ولی این فکر اشتباه است بلکه روایح استفاده شده در ساخت آنها با هم تفاوت دارند.


عطر اسپرت برای چه مواقعی مناسب است؟

این را در نظر بگیرید که عطر های اسپرت اکثرا مردانه اند ولی مدل های زنانه هم دارند. بهترین جا برای استفاده از عطر اسپرت قرار های غیررسمی ، پیاده روی ، کارهای روزمره ، باشگاه یا دیگر محل های تفریحی است.

البته بعضی ها هم این عطرها در مهمانی های خودمانی می زنند.این کار غلط نیست و بستگی به سلیقه افراد دارد؛ ولی عطر های اسپورت به اندازه لازم نفوذ ندارند.بهرحال برای قرار های رمانتیک و مهمانی های شب بهتر است که از عطر های دیگر استفاده کنید.

 

 

ویژگی های عطر اسپرت

همانطور که گفتیم ، عطر و ادکلن اسپرت ، رایحه خنک و تازه ای دارند که ساخته شده از نت های مرکبات ، چوب و ادویه هستند.این روایح حس سرزنده بودن ، انرژی زیاد، موفقیت، برنده و محبوب شدن را در فرد به وجود می آورد و به خاطر این ویژگیها در فصل گرم استفاده شوند، مناسب تر است.

عموما آقایان ورزشکار بیشتر طرفدار عطر اسپرت هستند و الته تعدادی از بانوان هم از عطر اسپرت مخصوص خانم ها استفاده می کنند. عطرهای اسپرت عموما ماندگاری بالا دارند و نت های گیاهی اسطوخودوس و مریم گلی در آنها به کار می رود.

 

چگونه عطر اسپرت را تشخیص دهیم؟

سخت ترین قسمت کار، شناسایی عطر است. اولین گزینه قابل اعتماد می تواند نوشتن روی شیشه عطر باشد. چند راه در پیش رو داریم …

اول اینکه از تجربه دیگران در انتخاب عطر استفاده کنیم. کسانی که به خوبی عطر اسپرت را می شناسند و طرفدار آن هستند راهنمای خوبی برای شما خواهند بود. به سراغ عطر فروشی ها ی بی دروغ و ریا بروید . ولی بهتر است مهارتش را به دست آورید.

بهترین راه برای تشخیص عطر اسپرت ، نت های آروماتیک یا گیاهی است. گیاهان مورد نظر گل مریم، اسطوخودوس و رایحه مرکبات هستند و وجود آنها در عطر، به معنی اسپرت بودن ادکلن مورد نظر شما است.

 

رایحه‌ها در عطر اسپرت

بهتر است از عطر های اسپرتی که رایحه مرکبات در آنها به کار برده شده، استفاده کنیم. چون مرکبات ترکیب سبک و راحتی دارند و باعث آزار کسی نمی شوند و حس خوب و عالی را در افراد ایجاد می کنند.

این رایحه حس شادی و نشاط را در اشخاص ایجاد می کند. از این دسته از عطرها می توان از لاگوست، جان وارواتوس، ژیل سـَندر، بـِنـِتون و تامی باهاما نام برد.

عطرهای اسپرتی که رایحه چوب و ادویه‌جات در آنها به کار رفته، خنک هستند و ماندگاری بالا دارند. فضایی جدی و جا افتاده دارند.

معمولا در جلسات اداری و فضاهایی رسمی می توانیم از آن به عنوان عطرهای استاندارد استفاده کنیم . این عطر ها عبارتند از شنل الور، اوم اسپرت، کارتیه رودستر اسپرت، دیور و…

بعضی از عطرهای اسپرت دیگر رایحه ای دریایی دارند که طرفداران بخصوص دارد. در واقع فروش آنها بالا است. برای مثال عطر های بولگاری آکوا پور هوم، دیویدُف کول واتر، رالف لورن پولو بلو و…

 

بهترین زمان برای استفاده از عطر اسپرت کدام است؟

سوال دیگر این است که بهترین زمان برای استفاده از عطر اسپرت چیست یا این عطر را کجا باید استفاده کرد؟ 

همان طور که در فصل بهار و تابستان، مردم بیشتر لباس‌های ورزشی می پوشند، عطر اسپرت هم در این فصل طرفداران بیشتری دارد.

البته دلیل اصلی این انتخاب، خنک بودن یا به عبارت دیگر تازه بودن رایحه عطر اسپرت می باشد.