tomato

معرفی رایحه های مختلف در انواع عطر و ادکلن

♦️رایحه های مختلف در انواع عطر و ادکلن♦️

چقدر با انواع عطر های خوشبو آشنا هستید؟🤔 
دسته بندی انواع رایحه عطرها بر چه اساسی انجام می شود؟ 🙄 و هر کدام از آنها چه ویژگی هایی دارند؟🤔

 برای تقسیم بندی عطر ها قوانین خاصی وجود ندارد. اما می توان به صورت کلی آنها را بر اساس طبع، رایحه، فصل، جنسیت و غیره ... تقسیم بندی کرد. 

به طور کلی می توان عطر ها را بر اساس رایحه به دو گروه تقسیم بندی کرد. گروه عطر های سنتی یا کلاسیک و گروه عطر های مدرن. 🧐🧐 

♦️دسته بندی عطر ها براساس رایحه♦️

✅ گروه عطر های سنتی یا کلاسیک

رایحه گل : گرفتن عصاره یک گل خاص برای مثال، عطر گل محمدی در عطر Versace Bright Crystal، عطر گل یاس در Thierry Mugler Alien و ... 

رایحه دسته گلها : ترکیب عصاره چند گل با هم، مانند Mon Paris عطری با طبع معتدل و رایحه شیرین و پخش بو بسیار قوی و ماندگار از گل های یاس، شکوفه پرتقال و گل صد تومانی. 

رایحه شرقی : رایحه های بسیار سنگینی و معمولا از ترکیب ادویه ای تشکیل شده، و برای نمونه می توان  SPICEBOMB ، که ساختار رایحه ی آن ترکیبی از ادویه گرم، دارچین، تنباکو، چرم با طبعی گرم و رایحه ایی کلاسیک و تلخ دارد را نام برد. 

رایحه چوب : رایحه ی چوبی یکی از رایحه های محبوب سبک کلاسیک است. و معمولا تلفیقی از رایحه چرم، چوب و دودی می باشد. و برای مثال، AVENTUS که از طبعی گرم و رایحه ی ترش، شیرین و تلخ تشکیل شده است. 

رایحه چرم : معمولا به خاطر بوی ناخوشایند چرم آن را با رایحه های مختلف ترکیب می کنند. مثل 1MILLION ، که از ادویه گرم، دارچین، مرکبات، چرم، کهربا و رز تشکیل شده، و با طبعی گرم و رایحه ای شیرین، با شکوه و سحر انگیز دارد. 

✅ گروه عطر های مدرن

رایحه گل ها : ترکیب یک یا چند گل 

رایحه سبز : این رایحه شبیه بوی برگ سبز درختان تازه یا له شده است، و یا بوی هرس کردن چمن و بوی خیار تازه . مانند: DESIRE BLUE یک عطر با رایحه سبز و آروماتیک و شیرین با طبعی خنک. 

رایحه آبی : این عطر به نام اقیانوسی هم معروف است، و تداعی گر صبحی دل انگیز و زیبا است، و حس تازه، خنک و رطوبت را القا می کند. برای نمونه AQVA POUR HOMME  عطری مملو از انرژی که نت آغازی با پرتقال شروع و بعد از مدتی نت میانی با رایحه بهار نارنج و ترکیبات آب،  رایحه تلخ و طبعی خنک را به مخاطب می دهد، و نت پایانی از نعناع و عود سفید تشکیل شده است. 

رایحه مرکبات : برای تولید این عطر از رایحه پرتقال، ترنج، لیمو شیرین یا ترش و ... استفاده می شود. برای مثال عطر  ACQUA di GIO که در نت ابتدایی آن بوی ترنج، لیمو ترش به مشام می رسد و بعد از مدتی در نت میانی رایحه گل های خوشبو و گیاهان معطر و در آخر با رایحه چوب به پایان می رسد، و طبع خنک و رایحه ترشی دارد. 

رایحه میوه ای : این عطر از میوه های مختلفی به جزء مرکبات ساخته شده، مثل انواع انگور ها، انجیر، سیب و ... که می توان برای نمونه عطر NINA ، را نام برد، عطری جدید و افسانه ای برای مخاطبین جوان، رایحه اولیه با لیمو ترش تازه شروع و پس از مدتی در نت میانی با گل های معطر، بادام و سیب سبز به مشام می رسد، که لبخند را بی اختیار بر لبان شما می آورد. 

رایحه خوراکی : این عطر یکی از جالب ترین عطر های مدرن و جدید است که طرفداران زیادی دارد، و از خوراکی های مختلف برای ایجاد رایحه های متفاوت، مثل رایحه قهوه، کارامل، دسر، کاکائو، شیرینی و غیره در تولید آنها استفاده می کنند. مانند GOOD GIRL که رایحه آغازی با قهوه و بادام شروع می شود و رایحه میانی آن از گل های خوشبو تشکیل شده و رایحه پایانی، با کاکائو، وانیل، دانه تونکا و چوب،  وطبعی گرم و رایحه شیرین و اسرار آمیز دارد. 👌❤️🌹