tomato

معرفی برند آتلیه کلن....شروع رومانتیک یک برند

 

برند Atelier Cologne  که در سال ۲۰۰۹ تأسیس شده و اولین شرکتی است که تمام عطر هایش را با الهام از افسانه ها تولید کرده. بنیانگذاران برند آتلیه کلن، سیلوی گانتر و کریستوفر سرواسل است. این دو شخص خوش فکر، یک خانواده جدید عطر با نام “عطر مطلق” به پدید آوردند. در این خانه ی عطرسازی، برای اولین بار، مرکبات با گرانترین مواد اولیه طبیعی آمیخته شده و قدرت پایدار استثنایی برای عطر های کاملا متعادل پدید میاورد. هر یک از عطرهای برند آتلیه کولون، داستان احساسات ارزشمند و خاطرات قدرتمندی را برای شما تدایی می کند. نظیر Orange Sanguine که یک صبحانه عاشقانه را در یک ساحل زیبا در یک صبح زیبای بهاری روایت می کند.

سیلوی گانتر به دنبال کار می گشت و داستان از یک مصاحبه شغلی در یک جای دور از انتظارشروع میشود و این شروع عاشقانه این برند میباشد. خانمی که در آن طرف میز نشسته بود و مسئول گزینش بود از سیلوی پرسید که در مدت پنج سال خودش را چگونه می بیند. “من در مورد رویای خودم در زندگی، که ایجاد مارک عطر شخصی برای خودم بود، به او گفتم. و همان موقع بود که با خودم گفتم، “چیکار میکنم ، دیوانه شدم؟” اگر به او از رویای احمقانه ام تعریف کنم، هرگز نمی توانم این کار را بدست آورم! اما برخلاف پیش بینی سیلوی، زن پشت میز به سیلوی گفت: “وای! چه ایده ی بزرگی.’ بنابراین برای یک همکاری بزرگاز من دعوت شد. ما با هم شروع به کار کردیم، از آن لذت بردیم – تا جایی که ازدواج کردیم! و در واقع، قبل از ازدواج، تصمیم گرفتیم که یک کودک و یک هدف مشترک با هم داشته باشیم و اولین نوزاد ما آتلیه کلن بود.  بعد از خلق آن، ما یک نوزاد واقعی داشتیم ! همانطور که سیلوی گفته است آن ها برای تولید و طراحی هر عطر اساساً به اصل ایده شان نگاه می کند، که یک فرمول مرکبات هست. آن ها از بهترین مرکبات استفاده می کنند، که بر روی پوست بسیار ماندگار می شود. عطر های آتلیه کولون غلظت بسیار زیادی در خود دارند. از این رو پایداری زیادی دارند. ادو پرفیومی که کیفیتی کاملا تازه دارد.

 

گانتر و سیلوی تصمیم گرفتند با عطرساز های خاص کار کنند : رالف شوویگر، ژروم اپینته، سیسیل کراکوور. هر عطر احساسات و خاطرات قدرتمند را با هم می دوزد و شما را در خود غرق می کند. این عطرساز ها این توانایی را دارند که عطر را از درون یک عکس بیرون بیاورند.

کلن یک عطر احساسی رومنس است

نخستین ادکلن، ۳۰۰ سال پیش توسط عطرساز ایتالیایی مستقر در شهر آلمانی کلن ایجاد شد.  او اهل ایتالیا بود و می خواست درست زمانی که در خانه اش در آلمان نشسته بوی ایتالیا را استشمام کند. بنابراین او مواد اولیه بسیاری را از وطن خود را تهیه کرد و عطری با رایحه ی بسیار تازه که یادآور زادگاه و خانه اش در ایتالیا بود را خلق کردامروزه، افراد عطر را برای رایحه آن انتخاب می کنند، اما گاهی اوقات هم برای داستان موجود در پشت صحنه ی خلق آن

گانتر می گوید: “کلن یک عطر عاطفی هست. درست همانطور که آتلیه کلن به عنوان یک داستان عاشقانه آغاز شد، هر ادکلن سرواسل و گانتر با یک داستان شروع می شوند. گانتر می گوید: وقتی با مواد تشکیل دهنده ی عطرها کار می کنید، تصمیم گیری در مورد فرمول نهایی بسیار دشوار است. بنابراین، ما از ابتدا درست تصمیم گرفتیم که داستانی بنویسیم، و دقیقاً تصور کنیم که کدام رایحه را می خواهیم و سپس ما این ایده را داشتیم که داستان عطر را در پشت بطری بنویسیم تا همه بتوانند آن را بخوانند. او می گوید: امروزه، مشتریان عطر را برای رایحه آن انتخاب می کنند، اما گاهی اوقات هم برای داستان موجود در پشت صحنه ی خلق آن.”  برای مثال، برگاموت سولیل نیز، یکی از عطرهای مجموعه اول آتلیه کلن، با الهام از داستان گروهی از جوانان است که در یک فولکس واگن کامبی به اروپا سفر کرده اند و ساعاتی پر از حس و حال خوب را میگذرانند. جوان ها عاشق این عطر هستند.

 

یک ادکلن ایجاد کننده صمیمیت

این مجموعه ی عطر نقدهای عجیب و غریبی داشت. زنان آمریکایی خیلی خوب واکنش نشان دادند. مانند ،” وای ، این فوق العاده است. من هرگز چیزی مثل این بو نکردم. و این کاملاً نحوه نگاه کردن به ادکلن را تغییر داد”. سرواسل می گوید این عطر نه بسیار سبک است نه خیلی قوی، در حقیقت این عطر یک ادکلن صمیمیت افروز هست.. “ فقط وقتی به اندازه کافی نزدیکتان هستند این عطر را استشمام می کنند!

سرواسل و گانتر بر اساس تجربیات خود و افراد اطراف خود دائماً در حال روایت داستان هستند. آتلیه کلن در اروپا، آمریکا و آسیا به سرعت در حال پیشرفت هست. اما جستجوی گانتر برای الهام گرفتن از طبیعت و اطرافش هرگز متوقف نمی شود. او هنگام ناهار در هنگ کنگ، از همراهان خود می پرسد: “اخیراً چه چیزی دیدید که واقعاً به شما الهام گرفته بخشیده است؟” آنها از سفرهایشان، از کتابهایی که خوانده اند، درباره نوع جدیدی از غذایی که خورده اند، از دوستانی که ملاقات کرده اند صحبت می کنند. داستان ها را گره می زند جزئیات را خلق می کند و یک داستان عطر اساخته و بعد از مدتی رایحه ی آن داستانایجاد و خلق میشود.

عطر نارسیس.