tomato

چه کنیم که عطرمان دیر تر فاسد یا خراب شود ؟


چه كنيم كه عطرمان ديرتر فاسد یا خراب بشود؟ 

شيشه عطر را در محل خشك، خنك و به دور از پنجره و نور خورشيد نگه داريد؛ زيرا نور خورشيد باعث بروز اختلالاتي در مواد تشكيل دهنده عطر شده و آن را از بين مي برد. به طور كلي براي اينكه شيشه عطر عمر بيشتري داشته باشد، پيشنهاد مي شود آن را هميشه درون جعبه اش نگه داريد. 

چرا بوي يك نوع عطر در افراد مختلف متفاوت مي باشد؟ 

تركيب شيميايي بدن, رژيم غذايي و سن اشخاص بر عطري كه به پوست زده مي شود تاثير مي گذارد. در ضمن, عطر داراي بسياري از روغن هاي اسانس دار مي باشد. برخي از روغن هاي اسانس دار تاثير متفاوتي بر روي پوست اشخاص مي گذارد و احتمال دارد كه برخي از آنها جذب پوست بشود. همين مساله باعث مي شود تا بويي از پوست متصاعد شود و در نتيجه بوي عطر نيز متفاوت شود. 

عطر را چگونه استفاده کنیم؟ 

در كمال تعجب مشاهده مي كنيم كه بسياري از خانمها نمي دانند كه عطر را به كجاي پوست خودشان بزنند. عطر بايد به نقاطي كه داراي نبض است زده بشود. در حقيقت, نقاط داراي نبض, نقاطي هستند كه فاصله رگها از سطح پوست به كمترين حد خود مي رسد و در همين نقاط, رگهاي خوني حرارت بيشتري از خودشان مي دهند كه به صورت يك پمپ كوچك عطر عمل مي كند و بوي عطر نيز بهتر متصاعد مي شود. نقاط داراي نبض عبارت است از : مچ دست, پشت گوش, پشت زانوي پا و پشت آرنج دست قسمت پائين گلو  و وسط سینه (خانمها) . در ضمن براي اينكه بوي عطر دوام بيشتري داشته باشد, روي مچ هاي پا نيز زده مي شود كه جريان متصاعد شدن عطر را از پائين به بالا ممکن مي سازد

 ✓ ---------------------------------عطر نارسیس----------------------