tomato

عطر درمانی چیست ؟

🌹عطر درماني چيست؟ 

در واقع اين روش درماني جزو قديمي ترين درمان ها میباشد.گفته شده كه به طور سنتي مصريان از روغن‌هاي خوشبو براي ماساژودرمان بيماري‌هاي گوناگون نيز استفاده مي‌‌كردند. در دوران شيوع طاعون بسياري از افرادجهت جلوگيري از انتشار اين بيماري روغن‌هاي معطررا مي‌‌سوزاندند زيرا اعتقاد داشتند كه بوي خوش، طاعون را ريشه كن مي‌‌كند. 

اين روش از دو طريق عمل مي كند : 
روش مستقيم- 

تحريك كننده هاي اعصاب بويايي در واقع بوهايي هستند كه كه مي توانند از طريق دستگاه عصبي سبب تحريك شدن و در نتيجه فعال شدن غدد درون ريز شوند كه اين عمل باعث مي شود كه پيك هاي شيميايي-عصبي مانند آذرنالين و ايندورفين و... كه نقش زيادي در تنظيم تعادل بدن دارند ساخته شده و در نتيجه تعادل در بدن ما ايجاد مي شود و عدم تعادل ها از بين مي رود 

روش غير مستقيم- 

با استنشاق يك بو مركز حافظه ي بويايي فرد فعال شده . در اين قسمت هربو، همراه با حس ما نسبت به آن بو ذخيره شده (اغلب حالتي كه اولين بار با احساس يك عطر به ما دست داده) . وجود چنين مركزي در مغز سبب مي شود كه يك بو به نظر ما خوب و ديگري بد باشد. 

بعد از فعال شدن اين بخش و به دنبال آن، دستگاه ليمبيك پيك هاي شيميايي آزاد مي كند و شما احساسي را پيدا مي كنيد كه اولين بار با رتماس با اين بو پيدا كرده بوديد و در نتيجه ما احساس خوب و يا بد خواهيم داشت و اگر ما براي درمان از مواد معطري استفاده كنيم كه حالتي خوب در بيمار ايجاد كند مي تواند سبب درمان شود. به طور كلي اين درمان روانشناسي و درمان فيزيكي را تواما دارد و با كمك به بدن و ذهن به درمان بيماران كمك مي پارت 11-
چگونه از اين روش استفاده مي شود؟ 

به اين روش، بهبود با لذت نيز مي توان گفت. زمان خاصي براي استفاده از اين درمان بيان نشده و عطرهاي مورد استفاده را ميتوان به صورت اسپري در محيط زندگي فرد بيمار پخش كرد.
 
براي مثال چند عطر و موارد استفاده آن را معرفي مي كنيم: 
اسانس رز: 

اين اسانس يكي از اسانس هايي است كه به سختي بدست مي آيد زيرا كه به طور مثال 6 تن گلبرگ رز تنها 1 كيلوگرم اسانس يا روغن معطر مي دهد. با الكل يا حلال ها، عصاره گيري مي شود واين روش دو مزيت دارد يكي اينكه روش ارزاني است و دوما اينكه به بوي گلبرگ تازه نزديك تر خواهد بود.
 
از بوي رز در روان درماني ها استفاده مي شود زيرا كه حس هارموني و امنيت در بدنمان ايجاد مي كند و به ما كمك مي كند تا به غرورمان مسلط شويم. انرژي دوست داشتن در فكر و فعاليت هايمان ايجاد مي كند و در كل به قلب ما انرژي تازه مي بخشد. 
از سقط جنين ها جلوگيري مي كند، گرفتگي هاي عضلات و خونريزي ها را متوقف مي كند، مشكلات قائدگي و يائسگي را حل کرده و بهترين حمایت كننده ي رواني در دوران حاملگي است كه بسيار بهتر از حمایت كننده هاي فيزيكي اثر دارد.

 ✓ ----------------------عطر نارسیس--------------------------